Posts

Showing posts from February, 2015

Kekuatan.

Image
asalamualaikum

"  Kau berikanku segala-galanya dan Kau mengujiku dengan cinta dunia yang sungguh        indah . lalu berpaling aku darimu. lagi . Allah ..."  ***
its such a bless to meet you . 






kau tahu ? kau punya kekuatan turut sama menggugah aku untuk menjadi kuat . Kalau dulu , sakit sikit sikitpun aku dahbising , eh , taklah bising  mana , cuma rasa macam nak bagi satu dunia tahu (tweet)

"ahhh. headache "
contohnya .

haha .
Tapi , lepas direzekikan tuhan untuk kenal kau , , aku makin kenal erti syukur yang sebenarnya . makin segan nak merengek dengan ujian yang tuhan bagi , sebab

apa yang kau rasa , apa ujian yang kau terima , jauh sejauh jauhnya hebat dari aku .

haha , you're stronger than you know .

jadi ?

stay strong . lillah . fillah .

la haulawaquwwata illa billah .

tak tahu nak  cakap macam mana . tapi, nak cakap juga .

berat mana pun ujian yang kita dapat , Allah tahu kita kuat
mana mungkin tuhan kejam , mahu timpakann ujian yang tak mampu kita tan…

say it .

weh nak cakap nih ,

apa ?
dah dah lah tu ....

apa yang dah dah la tu ?
dahlahh . dah . sudah . fullstop . cukup . sudah .

weh , apa yang sudah duhh ???


sudah sudahlah kau rasa diri kau dilukai , kau kena move on .

fiu .. dahlah weyh , lama mana sangat kau nak sedih ? lama mana sangat kau nak simpan perasaan , lama mana sangat kau nak berdendam .


lama mana sangat kau nak rasa tak dihargai . duhh . dahlah , kau ikhwah ( lelaki yg ikut usrah) , kau akhwat (perempuan yg ikut halaqah) . kau kena kuat .

sampai bila ja duh , nak rasa sedih ?

sampai bila kau nak pause diri kau daripada fikir masalah ummah dan dakwah ?

sampai bila nak biar semuanya tergendala

come on .

kau ikhwah

kau akwat.

kau lelaki

kau perempuan


tak kira kau siapa , latar belakang agama kau apa , tak kira.kau kena bangkit lepas jatuh .


kita semua pernah jatuh . tapi kau jangan nak biar diri kau jatuh sampai bila bila . come on , aku taknak kau sedih , aku taknak kau leka dengan perkara dusta . come on .

iman dah panggil tu…

wohoiii

Image
bismillahirrahmanirrahim , hemm . smile

so lets make it fast , dah nak magrib .
so brother , thank you for the laptop , pinjam tau ? :)

heee

lately rasa futur . jyeahh . futur bukanlah sejenis makanan atau permainan seperti konda kondi dan kuih koci .
futur tu satu perasaan , yang bagi aku takdalah keji mana ,

cuma

 SANGAT TIDAK BAGUS UNTUK DIBIAR LAMA . NANTI MELARAT

ha .

futur -- perasaan malas nak buat ibadah , nak sebar kebaikan pun malas , hati tak tenang , gelisah wehh gelisah .
selalu jadi bilak kita dah berlama tinggalkan "persekitaran yg baik "
bukan nak nak cakap yang duduk di rumah bagi suasana negatif , tak . cuma kita dah kurang dapat ingatan , suruh tahajud , solat sama sama , jemaah sama sama , tiada arbiyah , tiada usrah mahupun juga halaqah .

terlalu berlama dengan hiburan pun boleh bawa futur jugak .

pernah rasa tak tenang ?
rasa gelisah ?
solat lima waktu cukup , tapi , hati entah kemana waktu solat ?

cepat taubat sebelum melarat . carilah kekuatan semula…

lepaskan jelah .

Image
Sebab hidup ini satu pengharapan . sebab hidup ini satu pergantungan , sebab hidup ini satu expectation .

Ke mana semua tu bertangkai ?

Allah ?


kamu bergantung pada ALLAH ? Betul ? kamu berharap pada ALLAH ?


atau


manusia ?


hela nafas .

" ya , Aku bergantung segala galanya dekat Allah "

eh , yaka ? macam tak pun  
erk ?
****
: kehilangan kecintaan . kesayangan

rasa dia , oh sakit jugak , bila hilang orang yang paling kau sayang
orang yang selalu kau mengadu itu ini , orang yang kau sangka kau nak jumpa dia lagi di Syurga tiba tiba hilang , senyap , lesap dari mata .  waktu itu , rasa satu dunia gelap . semua terdiam . jeda . waktu tu jugak , mula lah nak fikir bukan bukan , fikir itu ini , entah apa , keyakinan pada takdir Allah mula memudar .
itu kah yang aku cakap aku yakin pada ALLAH ?
***
jump into conversation :
"kenapa tiba tiba dia tinggalkan kita kat sini "
kenapa dia yang pergi dulu ? tak tahu ke kita semua sayang diaaaa "
kenapa ? kenapa kita yang mes…