hold and broke .





Tangan . kalau dah penuh pegang "barang" yang lama , macam mana aku nak terima "barang " yang baru , yang lebih baik ?

nak tak nak , aku kena lepaskan apa yang ada di tangan , untuk terima sesuatu yang baru . bahkan lebih baik .


term : let it go

yeah . lepaskan . untuk terima yang baru . yang lebih baik .
apa yang lebih baik ?

redha ALLAH . semestinya .


tinggalkan dosa , untuk dapat redha ALLAH .

*****
mama had gave me a bottle of perfume . perfume tu dah habis , jadi cuma tinggal botol , buat kenangan . jadi aku simpankan .


satu hari , botol tu pecah ,sayang . dahpecah . aku kutip serpih serpih botol yang pecah tu . tajam .namun tetap aku genggam . sakit , namun tetap aku pegang . luka , makin perit namun digaghkan .


hey , lama mana sangat kau nak genggan kaca yang pecah tu ? makin kuat kau genggam , makin dalam luka menikam . dahlah wei, buang kaca tu , mari aku ubatkan luka kau .


macam mana aku nak ubatkan luka kau kalau yang ditangan itu masih kuat menggenggam kaca ?bila nak sembuh , bila ?



faham tak analoginya ?

lepaskan untuk kebahagiaan .




wassalamualaikum .

Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.