Abnormal

Kita berjuang tanpa darah , itupun masih mengaku kalah .

memalukan.


***

tak banyak idea sangat kebelakangan ni , nak cakap , tapi tak .. entahlah . futur ? entah jugak .

cuma nak tanya , mana aku yang dulu ?

sebabnya

makin lama makin 'lembik' .
makin 'slowmo'
makin entah apa apa .

haih ..

murobbiyah cakap , keadaan ni , keadaan normal . keadaan iman jatuh bangkit . tambah tambah pulak dalam keadaan yang sangat lama .

' lama '

4 bulan hampir ke 5 . lama gila aku tinggalkan sekolah . dalam erti kata lain . Tinggalkan Biah solehah .


Rumah . ya . bukan nak cakap yang rumah tempat yang tak elok . sama sekali tidak sebab aku ada emak dan abah yang sentiasa ingat diri pasal agama , kejutkan  subuh dan sebagainya

cumanya masih rasa tak cukup . masih rasa lompong .



tak cukup hati terisi . sebab banyak sangat masa lapang . lapang masa , yang sampai tak terbuat apa .

" kalau kita tak sibukkan diri kita dengan dakwah dan tarbiyah , maka , kita pastinya  akan sibukkan diri dengan kerja duniawi "


sentap . tapi betul jugak kata beliau . paling sedih bila orang tanya :

cuti buat apa jer ? 

" aku macam ... errr .. cuti .. er .. saya ...  " pergh , hilang kata bhaii .

***





Ya Allah , that feeling is real true .
jadi , mintak maaf salah silap . i know i should just leave .
okaylah , bai

Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.