ELEVENTH HOURS

credit ;tumblr

" can i have your daughter for the rest of my life SAY YES SAY YES CUZ I NEED TO KNOW " haha part say yes say yes tu boleh kata satu bilik bising sekali .

like weh , kawan kawan dekat sini rapat , rapat dengan semua . kalau susah , susah sama sama semua . tanggung sama sama . hadap sama sama . alhamdulillah , sekelas macam seibu sebapa . cewahh analogi .

there was the day , kau rasa macam bahu kau tak tertanggung berat lalu kau hampir tersungkur makan tanah , tapi ada orang orang di sekeliling kau pegang kau untuk terus berdiri ...

laptop aku rosak ,
"weh , kalau nak guna , guna lah dulu laptop aku . siapkan assignment tu , esok due date kan ? " opaa cakap sambil hulur laptop atas katil dia .
haa serius ke weh ? aku pinjam eh , tapi bebila hang nak guna , cakap jer tau . lalu aku pun guna guna gunaaa dari lepas asar sampai ke magrib sampai ke isya' tak turun surau haritu . then sambung lagi kerja sampai malam , malam lanjutkan lagi ke tengah malam .
rabak satu malam buat assignment , hadap laptop non stop lapan jam . then alhamdulillah siap . siap ! okay esok pagi nak print then submit terus.


esoknya , ada kelas ganti , tapi kelas guwa lecturer takda , so bangun awal mandi siap cecomel (ops ?) nak gi library print assignment . sekali halah halahh , file assignment aku taleh bukak .
halahai .
Dengan sebelum tu punya struggle nak dapatkan printer.  Lepas dapat , file buat problem pulak .
takpa , inisiatif lain , try print dekat bilik ibu , haha ibu for us la . Nama sebenar nina . Dengan penuh harapannya, aku hulur pendrive dekat ibu, ibu cucuk. Bukak file . Alhamdulillah , jap dia tengah loading tu.


dan ......  Hela nafas aku sedikit panjang dari kebiasaannya . Kecewa . Fuuuuh . Sepatutnya yang terpampang adalah sebuah assignment yang siap dengan jayanya , berserta slide show presentation dan lagi satu file . Kesemuanya ada tiga.
 Tapi .. Tapi .. Yang tertayang di skrin laptop hanyalah tulisan cina dan beberapa kotak kotak kecil yang mengecewakan.


File corrupted . Rosak .


Aku tak boleh print , dan aku cuma ada masa lagi setengah jam untuk siapkan semuanya sebab lepas tu semua student ada program .

Diam . Nak menangis pun takda guna jugak . Sebab masa yg ada tak cukup untuk aku nangis . I need to do something . But .. I'm lacking of time .  Purata pressure dalam diri aku makin meninggi . Tapi takpa, tahan dulu . Sampai member lain tanya

"weh ,, okay ke weh ? Takpa fi  buat dulu slow slow, ni laptop , ni printer aku . Guna jer dulu . Tak apa "

" ha aa weh , weh sabar tau . " kawan lain sampuk

" pasal program tu,  you dont need to go .skip je . Nanti pepandai kami cover fi . "

Allah. I have to do my assignment again from the beginning . Dari zero. eight hours struggles means nothing . But then ,


If Allah brings you to it, Allah will bring you through it.

***

Nak tahu something tak? Aku tak nangis sebab aku ada mike semua . Mike baik . Setiap sorang perangai lain lain . Tapi kelainan tu la yang bagi warna warna yang berbeza pada aku , pada kita.

Aku tak layak nak cakap pasal friendship sebab aku bukanlah orang yang tepat pun nak cakap pasal ni . Tapi aku bersyukur , aku dapat lebih dari apa yang selayaknya aku dapat. Aku dapat mike .

 Alhamdulillah , nanti kita jumpa dekat syurga tau? Kita sama sama jadi baik, sama sama berjaya . Pastu reunion dekat sana .

 Gais, stay strong tau , sebab takda benda yang tak diuji . Macamtu jugak kita . Andai kata satu hari Allah uji kita , aku harap aku, kau , kita semua tak rapuh . Lets us remain strong like yesterday . Tau ? Fi hifzillah gais .

***
" nah gula gula , in case kau stress hadap benda tu, makan laa eh "

Oh, haa aa okay , thanks weh ! Aku tak stress sebab aku ada mike . Ibu senyum . Tinggalkan aku dengan laptop , printer . semuanya . Aku teruskan semuanya sampai siap .


                                                                                                                                                   14/2/2016|10.09am
sayang mak abah ayie an lebih  :) 

Comments

Popular posts from this blog

Update

FEBRUARY24

ImAef ver.