Posts

Showing posts from September, 2016

PART 4 | untitledstory : Aef fitryr imhanee qhaish fit

"Ya Allah, aku memohon kekuatan dariMu untuk memaafkannya sepertimana Engkau mengampunkan aku. aku memohon kekuatan dariMu, untuk melupakan segala silapnya kerana dia juga seperti ku , picisan yang tidak sempurna
 Ya Allah, aku tahu segala apa yang kau beri dan pinjamkan , semuanya itu terbaik. ya Allah, aku tahu segala apa yang Kau tarik dari ku juga ada banyak baik dari buruknya, maka lapangkanlah dadaku,jadikan ku kuat dari sebelum sebelumnya . kuat juga untuk memandang ke depan dan bangkit  lagi. Allah,...engkau maha kuat, maka jadikan hatiku kuat seperti kekasihmu Muhammad.
ya Allah, aku bersyukur di atas segala apa yang yang pertemukan kepadaku meskipun ku  tahu kau akan menariknya semula suatu hari nanti.
ya Allah , terima kasih di atas segala yang kau beri,di atas jasad yang kau pinjamkan ini.
maafkan aku kerana telah mencantingkan diri yang kau pinjamkan ini dengan kotor kotor dosa.
bantulah aku untuk memaafkan dan dimaafkan. ya tuhan ... ? "

Berat terasa kelopak mata Ae…

PART 1 - PART 3 | untitledstory : Aef fitryr imhanee qhaish fit

1
*** as expected. qhaish jalan hampa menuju ke pintu keluar dewan, frust.

"kau kenapa?"
 Aef tanya,gaya macam nak gaduh tapi tulah gayanya, standart lah kalau aef macamtu. because Aef is Aef. Kasar luaran tapi aku tahu dia lembut orangnya.

qhaish pandang aef, pandangan kosong cuma , lalu dia memalingkan pandangan, diam dan terus berjalan.deep inside aku tahu qhaish sikit lagi nak nangis. tengah tahan je tu.

Aef, qhaishah dan aku. ini cerita kami dan aku hanyalah halimunan di dalam cerita ini. dalam erti kata lain, a storyteller in this chapter of friendship.

..... Aku Im, engko tak perlu tahu banyak pasal aku sebab yang utamanya di dalam cerita ini hanyalah Qhaishah dan Ha.. Haaa.. erm nama pendek dia Aef. panggil saja Aef.dari sekolah menengah lagi kami bersahabat. and until oneday, something happened to me and everything seems falling apart.

Aef kemana, Qhaishah kemana.

aku? lagilah . tak terdaya nak kemana kemana since aku dah tak wujud lagi dekat dunia ni. yang tinggal c…